RMA Formulier

Om een Reparatie opdracht of Retour order zo soepel en efficiënt mogelijk te kunnen afhandelen hebben wij een RMA procedure ingesteld. Met het webformulier op deze pagina kunt u een aanvraag indienen om een, bij ons aangeschaft , artikel naar ons op te kunnen sturen.

Wanneer u dit webformulier volledig heeft ingevuld en op verzenden heeft gedrukt krijgt u een ontvangstbevestiging.

In het geval van een Reparatie opdracht krijgt u binnen enkele werkdagen een bevestigingsmail met een Service Order 

In het geval van een Retour order wordt uw aanvraag eerst beoordeeld door de verkoopafdeling en krijgt u binnen twee werkdagen een reactie. Wij zullen een product alleen terugnemen in nieuwstaat en compleet in de originele verpakking. Indien er overeenstemming wordt bereikt over de retourname dan zult u een Verkoop Retour Order ontvangen


Denk bij klachtomschrijving aan het volgende:

  • Geef a.u.b. een duidelijke en uitgebreide omschrijving ( “doet het niet” is niet duidelijk).
  • Foutboodschappen, draaiuren en aansluitgegevens zijn belangrijke data voor een goede analyse
  • Wanneer en onder welke omstandigheden trad de klacht op?
  • Is de klacht repeteerbaar aanwezig of af en toe? Bij welke frequentie?

Voor Reparatie en retour aanvragen naar administratie@luwetrading.nl               

afhandeling binnen garantie

Onze leveranciers hebben een eigen garantie termijn en voorwaarden waarbinnen eventuele gebreken kosteloos door ons zullen worden verholpen. Indien bij controle blijkt dat het product geen defect vertoont, en het product volgens specificaties van de fabrikant functioneert, worden er onderzoekskosten en eventuele transportkosten berekend.

Reparatie afhandeling buiten garantie
Voor reparaties buiten de garantie termijn wordt een prijsopgave gemaakt als u dit aanvinkt op het webformulier. Wanneer een product gebreken vertoont die veroorzaakt zijn door verkeerd gebruik of omdat deze blootgesteld is aan omstandigheden waarvoor het product niet geschikt is (bijvoorbeeld val-, of vochtschade) ontvangt u ook een prijsopgave. Indien u geen akkoord voor de prijsopgave geeft, worden onderzoekskosten in rekening gebracht wanneer wij het product naar u moeten retourneren. Bij vernietiging zullen wij geen kosten in rekening brengen.

Defect, direct na levering (DOA)
Wij gaan er van uit dat u een product direct na levering controleert op compleetheid en werking. Wanneer een product niet compleet is of defecten vertoont, dient u dit binnen een week aan ons te melden zodat wij dit kunnen completeren of omruilen. Als dit later aan ons gemeld wordt zal dit als een reparatie worden behandeld.

Hoe stuurt u het artikel op?

  • Gebruik het webformulier om een RMA aan te vragen en wacht op de bevestigingsmail met de Retour order of Service order.
  • Print de Retour Order of Service order in de bijlage uit.
  • Stuur het artikel voorzien van de uitgeprinte Service order of Retour order op naar Service en Support afdeling van Luwe Trading. Adres: Colonnade 20, 7609 ZW te Almelo.
  • U krijgt een bevestiging als uw reparatie bij ons binnenkomt per email. Bij een Retour order ontvangt u een creditfactuur wanneer het artikel door ons is nagekeken.
  • Het is zeer belangrijk dat alle relevante papieren en onderdelen, zoals bijvoorbeeld de voeding of de afstandsbediening, toegevoegd zijn.
  • Producten kunnen slechts worden geretourneerd voor risico van de aanvrager en dienen altijd deugdelijk te zijn verpakt voor transport in een stevige omdoos. Luwe Trading is in geen geval verantwoordelijk en aansprakelijk voor schade en/of vermissing tijdens transport naar Luwe Trading. Wij zullen beschadigde dozen niet aannemen van de vervoerder.
  • Reparaties en Retouren zijn altijd op basis van carry-in. De kosten voor verzending naar Luwe Trading zijn dus voor rekening van de aanvrager.